Büyükçekmece Adliyesi'ndeki Altın ve Gümüş Soygununda 3 Yeni Gözaltı

Büyükçekmece Adliyesi'ndeki adli emanet kasasından 25 kilogram altın ve 50 kilogram gümüşün çalınmasına ilişkin soruşturma sürerken, 3 kişi daha gözaltına alındı.

Adli emanet bürosundan 147 milyon TL değerindeki altın ve gümüşü çalan büro çalışanı Erdal Timurtaş, eşi Esma Timurtaş ile İngiltere’ye kaçmış, büro sorumlusu şüpheli Kemal Demir ise tutuklanmıştı.

Dikkat Çekmeden Adliyeden Çıkardı

Soruşturmada, zanlı Erdal Timurtaş’ın 3-18 Kasım tarihlerinde yapılan rutin sevkiyat yoğunluğundan faydalanarak market arabasıyla altın ve gümüşü adliyeden çıkardığı belirlendi.

Gözaltı Sayısı 13'e Yükseldi

Olay sonrası gözaltına alınan 10 kişiye ek olarak, Timurtaş ile irtibatı belirlenen 3 kişi daha gözaltına alındı. Böylece toplam gözaltı sayısı 13'e yükseldi.

Günü Gününe Hesapladı

Timurtaş’ın, bir sonraki rutin denetimin 15 Ocak’ta yapılacağını ve bu tarihe kadar güvenlik kamera kayıtlarının zaman aşımına uğrayarak silineceğini hesapladığı öğrenildi. Soygun tarihi olan 13 Kasım’ı özellikle seçtiği ve Milli Savunma Bakanlığı’na yapılan silah teslim günündeki yoğunluğu perdeleme amaçlı kullandığı tespit edildi.

Savcı Denetiminde Ortaya Çıktı

Soygunun, aynı zamanda Yenidoğan Çetesi soruşturmasını yürüten savcı Yavuz Engin’in 1 Aralık’ta izin dönüşü yaptığı anlık denetimde ortaya çıktığı belirlendi.

Öte yandan, Yenidoğan Çetesi elebaşı Fırat Sarı’nın avukatı Aydın Matar’ın, tutuklanan Kemal Demir’in avukatlığını üstlendiği bildirildi.