Osmangazi'de Okul Kantinlerine Sıkı Denetim

Osmangazi Belediyesi, öğrencilerin sağlıklı ve güvenilir gıdaya erişimini sağlamak amacıyla ilçe genelindeki okul kantinlerinde denetimlerini aralıksız sürdürüyor.

Gelecek nesillerin daha sağlıklı ve bilinçli bireyler olarak yetişmesi için çalışmalarını sürdüren Osmangazi Belediyesi, öğrencilerin en fazla vakit geçirdiği okul kantinlerinde hijyen ve sağlık koşullarını titizlikle kontrol ediyor.

186 Okulda Kantinler Denetleniyor

İlçede bulunan 186 ilkokul, ortaokul ve lise kantini düzenli olarak denetime tabi tutuluyor. Osmangazi Belediyesi Zabıta Müdürlüğü ekipleri tarafından gerçekleştirilen kontrollerde; ruhsat, vergi levhası, ürünlerin muhafaza koşulları, son kullanma tarihleri, ilaçlama ve havalandırma sistemleri inceleniyor.

Yapılan denetimlerde gerekli şartları sağlamadığı tespit edilen okul kantinlerine 2 bin 950 lira idari para cezası uygulanıyor.

“Çocukları Kendi Evladımız Gibi Görüyoruz”

Hijyen ve gıda güvenliğine büyük önem verdiğini belirten kantin işletmecisi Belgin Alaca, “Buradaki çocuklarımızı kendi çocuğum gibi görüyorum. Burayı evin mutfağı gibi kullanmaya çalışıyorum. Zabıtanın kontrolleri de bence çok iyi, şimdiye kadar bir sorun yaşamadık” dedi.

“Denetimler Sürekli Olmalı”

Bir diğer kantin işletmecisi Hafize Aksu ise denetimlerin önemine dikkat çekerek, “Çocuklar bizim geleceğimiz. Sağlıklı beslenmeleri çok önemli. Denetimler çok güzel geçti, bence bu kontroller sık sık yapılmalı” ifadelerini kullandı.

Denetimler Eğitim Yılı Boyunca Sürecek

Osmangazi ilçesindeki okul kantinlerine yönelik denetimlerin, 2025-2026 eğitim ve öğretim yılı boyunca belediye ekipleri tarafından en ince ayrıntısına kadar devam edeceği bildirildi.